dinsdag 4 september 2012

"Style is all attitude, attitude, attitude"

Deze wijze woorden komen van niemand minder dan (91 jarig!) mode-icoon Iris Apfel. Ze kloppen als een bus als je het mij vraagt. Die zin onderscheidt naar mijn mening ook real fashion van na-aperij. Je bent een individu en hebt je eigen attitude. Kleed je daar ook naar is mijn advies. Hoe leuk die jurk ook bij dat meisje staat of op dat model, ik stel mezelf altijd de volgende vragen (het liefst als ik het kledingstuk aan heb): is dit Vivian? Past dit bij mij? En vooral: voel ik me er happy in?? Ook ik heb af en toe een miskoop, maar dat worden er steeds minder en mijn garderobe wordt steeds meer Vief
Je moet je eigen stijl ontdekken en dat doe je vooral door dingen uit te proberen. Loop niet meteen naar de winkel waar je altijd naartoe gaat, kijk om je heen, ga eens een steegje in en koop nou eens niet alleen maar iets zwarts of een spijkerbroek. Ik beloof je, je wordt niet alleen meer jezelf, je leert jezelf ook beter kennen. 
Binnenkort kun je je laten inspireren door Iris Apfel herself, want (hiep hoi!) er is een docu op komst! Geregisseerd door Albert Maysles. Hier alvast een voorproefje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten