zaterdag 5 juli 2014

What the HECK is GLUTEN?

Al dat geouwehoer over gluten(vrij) - en ander superfood gezever!(Ook)ik werd er een beetje onzeker van (is het nu wel of niet fout, gluten?) en stop daarom af en toe toch maar een duur(!) Spelt brood in mijn blauwe mandje, ter compensatie, want de volkoren pasta gaat er bij mij niet uit (een bolognese saus met quinoa of cousous is geen succes kan ik je vertellen).

Hoewel mijn huid er wel van op is geknapt nu ik minder brood eet (dáág puistjes) trakteer ik mezelf toch graag zo af en toe op zo'n calvinistische snee met een dikke plak kaas. Maar is glutenvrij überhaupt wel gezond(er) als je geen intolerantie of allergieën hebt? Op een reeds ontdekte site over alles wat met eten te maken heeft (culy.nl) kwam dan eindelijk een verlossend filmpje! En ik kan je alvast verklappen, voortaan ga ik gewoon weer lekker voor een halfje volkoren.



(nu twee dagen later kom ik er achter dat er in Spelt brood ook gluten zitten?! heb ik me verkeerd laten voorlichten? Afijn, ik zit inmiddels, zoals gezegd, toch alweer aan de volkoren)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten